Na een paar makkelijke wedstrijden eindelijk eens wat verweer van een sterke damesploeg. Er werd snel over en weer gelopen en zeer vlotjes gescoord. Aangenaam om kijken, bij momenten leuke acties ! 26 - 18 na eerste quarter (zelfs in eerste klasse wordt soms zoveel niet gescoord).
In de tweede quarter konden onze jongens de kloof gevoelig uitdiepen. 22 - 9 met als ruststand 48 - 27. Merkwaardig hierbij is dat de nummer 10 van Waregem (Marie) alle 9 punten voor haar ploeg maakt. Duidelijke cijfers, zo doorgaan denkt men dan, maar dan begint de machine plots te sputteren?.
In de tweede helft is de concentratie plots weg !! Individuele acties, veel balverlies, slechte passes, we zijn beter gewoon. Kenmerkend is ook dat we zowel de derde als de vierde quarter nipt verliezen (11 - 13 en 16 - 21).
Ik weet dat er in ons poegske veel talent schuilt en ik bof niet graag te veel met sommige spelers omdat die dan nogal snel beginnen te zweven. Voetjes op de grond houden ! Ook het aantal gemaakte punten individueel is niet altijd het allerbelangrijkste, maar ja, zeg dat maar eens tegen die gastjes. Toch wil ik de nummer zes van Waregem (Michelle) feliciteren met haar puike wedstrijd. Een meisje met heel veel talent, rustig, technisch heel sterk, mooi shot en zeer dribbelvaardig. Ook voor de neutrale toeschouwer aangenaam om zien. Proficiat en doe zo verder (26 punten gemaakt, ik kon het niet laten te vermelden)
Eindstand 75 - 61
Bart vynckier